Wednesday, July 26, 2017

Materi UKG Basa Sunda



Modul a
Kagiatan Diajar 1 :  Mikawanoh karakteristik siswa dina diajar basa Sunda;
Kagiatan Diajar 2 :  Mekarkeun poténsi siswa dina diajar basa Sunda;
Kagiatan Diajar 3 :  Mikawanoh kamapuh awal dina diajar basa Sunda;
Kagiatan Diajar 4 :  Ngungkulan kasulitan siswa diajar basa Sunda;
Kagiatan Diajar 5 :  Ngaronjatkeun préstasi jeung kréativitas siswa dina diajar
                                Basa Sunda;
Kagiatan Diajar 6 :Hakékat basa Sunda (Ciri internal jeung éksternal);
Kagiatan Diajar 7 :Ciri khas basa Sunda;
Kagiatan Diajar 8 :Ciri khas basa budak;
Kagiatan Diajar 9 :Wangun jeung unsur instrik mantra
Kagiatan Diajar 10:Wangun jeung rumpaka kakawihan;
Kagiatan Diajar 11:Wangun jeung eusi rumpaka kawih
Kagiatan Diajar 12:Kaparigelan ngagunakeun basa Sunda


Modul b
Sacara leuwih spésifik, tujuan anu dipiharep tina pedaran ieu modul nyaéta supaya Sadérék bisa:
1.    ngajéntrékeun tiori diajar nurutkeun béhaviorisme,
2.    ngajéntrékeun prinsip-prinsip diajar nurutkeun béhaviorisme,
3.    ngajéntrékeun tiori diajar nurutkeun nativisme,
4.    ngajéntrékeun prinsip-prinsip diajar nurutkeun nativisme,
5.    ngajéntrékeun tiori diajar nurutkeun kognitivisme,
6.    ngajéntrékeun prinsip-prinsip diajar nurutkeun kognitivisme,
7.    ngajéntrékeun tiori diajar nurutkeun konstruktivisme,
8.    ngajéntrékeun prinsip-prinsip diajar nurutkeun konstruktivisme,
9.    nangtukeun kalungguhan basa Sunda,
10.  ngaidéntifikasi fungsi basa Sunda salaku basa daérah,
11.  nangtukeun ciri-ciri basa Sunda lulugu,
12.  nangtukeun ciri basa Sunda wewengkon,
13.  ngaidéntifikasi wangun sisindiran,
14.  ngaidéntifikasi wangun pupujian, jeung
15.  maca jeung ngapresiasipupujian.



Modul c
2.2        Menerapkan berbagai pendekatan, modél, stratégi, metode, jeung téknik pembelajaran yang mendidik secara kréatif dalam mata pelajaran yang diampu.
4.6        Mengambil keputusan transaksional dalam pembelajaran yang diampu sesuai dengan situasi yang berkembang.
20.3     Menguasai kaidah bahasa Sunda sebagai rujukan penggunaan bahasa Sunda yang baik jeung benar.
20.4     Memiliki keterampilan berbahasa Sunda (menyimak, berbicara, membaca, jeung menulis).
20.5     Memahami teori jeung genre sastra Sunda.
20.6     Mampuh mengapresiasi  karya sastra Sunda, secara reseptif jeung produktif.


Modul c
2.2.1          Menentukan penerapan pendekatan komunikatif jeung saintifik dalam pembelajaran bahasa Sunda.
2.2.2          Menentukan fase-fase Modél pembelajaran (discovery learning, problem based learning, jeung atau projeck based learning) dalam pembelajaran  bahasa Sunda.
4.6.1          Menentukan keputusan transaksional dalam pembelajaran bahasa Sunda sesuai situasi yang berkembang.
20.2.5 Mengidentifikasi ciri ragam bahasa Sunda ragam  halus
20.2.6 Membedakan bahasa Sunda halus dan bahasa kasar.
20.3.1     Membédakan ucapan bunyi bahasa Sunda
20.3.2       Menentukan pola-pola bunyi bahasa Sunda
20.3.3       Membédakan pola bunyi bahasa Sunda jeung bahasa Indonésia.
20.4.8       Menjéntrékan pembelajaran bahasa Sunda berbasis téks.
20.4.10    Menemukan struktur jeung kaidah téks éksplanasi.
20.5.7 Mengidentifikasi  bentuk pupuh.
20.5.12 Mengidentifikasi bentuk carpon.


Modul d
Standar Kompeténsi Guru (SKG)
3.1 Memahami prinsip-prinsip  pengembangan kurikulum.
3.2 Menentukan tujuan  pembelajaran yang diampu
3.6 Mengembangkan indikator dan instrumen penilaian.
4.1 Memahami prinsip prinsip perancangan pembelajaran yang mendidik.
4.2 Mengembangkan komponen-komponen rancangan pembelajaran.
4.3 Menyusun rancangan pembelajaran yang lengkap, baik untuk kegiatan di dalam kelas, laboratorium, maupun lapangan.
4.4 Melaksanakan pembelajaran yangmendidik di kelas, di laboratorium, dan di lapangan dengan memperhatikan standar keamanan yang dipersyaratkan.
20.4 Memiliki keterampilan berbahasa Sunda (menyimak, berbicara, membaca, dan menulis).
20.6 Memahami teori dan genre sastra Sunda.
20.7 Mampu mengapresiasi karya sastra Sunda secara reseptif dan produktif

Indikator Pencapaian Kompeténsi (IPK)
3.1.1 Menjelaskan prinsip pengembangan kurikulum.
3.2.1 Merumuskan tujuan pembelajaran bahasa Sunda berdasarkan KD.
3.6.1 Membuat  indikator sesuai KD dalam pembelajaran bahasa Sunda.
4.1.1 Mengidentifikasi prinsip-prinsip penyusunan.
4.2.1 Mengidentifikasikomponen-komponen RPP pembelajaran bahasa Sunda.RPP pembelajaran bahasa Sunda.
4.3.1 Menentukan urutan kegiatan inti dalam pembelajaran bahasa Sunda dengan lengkap.
4.4.1 Menentukan pelaksanaan pembelajaran bahasa Sunda yang memperhatikan  standar keamanan.
20.4 Memiliki keterampilan berbahasa Sunda (menyimak, berbicara, membaca, dan menulis).
20.4.13 Menemukan struktur dan kaidah teks anekdot
20.4.14 Menemukan struktur dan kaidah teks prosedural kompleks.
20.6.1 Mengidentifikasi bentuk dan jenis dongeng
20.6.2 Menemukan unsur-unsur intrinsik dongeng.
20.7.10 Memeragakan teknik mendongeng yang baik.

Modul e
Bahan anu dipidangkeun dina ieu kagiatan diajar Tahap E nyoko kana wengkuan bahan ajar basa jeung sastra Sunda, kaédah basa (wangun kecap), sarta tiori jeung génre sastra wawacan katut aprésiasina. Saluyu jeung ambahan éta bahan, pidanganana diwangun ku 10 Kagiatan Diajar saperti ieu di handap.
Kagiatan Diajar I:        Medar ambahan bahan ajar basa Sunda (hakékat, gunana jeung
kualitas bahan ajar, sistem basa Sunda, ambahan bahan ajar basa Sunda, bahan ajar dina kurikulum)
Kagiatan Diajar II:       Medar ambahan bahan ajar sastra Sunda (wangenan, wangun
karya sastra, pangajaran sastra, ambahan bahan ajar sastra).
Kagiatan Diajar III:      Medar cara milih bahan ajar basa jeung sastra Sunda luyu jeung
kaayaan siswa (arah pangajaran, perluna nangtukeun bahan ajar, jeung perluna milih bahan ajar).
Kagiatan Diajar IV:      Medar cara ngolah bahan ajar basa jeung sastra Sunda (tujuan nyusun bahan ajar, prinsip-prinsip nyusun bahan ajar, landasan nyusun bahan ajar, padika nyusun bahan ajar).
Kagiatan Diajar V:       Medar adegan kecap asal basa Sunda (wangenan kecap jeung kecap asal, ciri kecap asal, watek kecap asal, pola kecap asal).
Kagiatan Diajar VI:      Medar kecap rundayan basa Sunda (wangenan kecap rundayan, rupa-rupa rarangkén, fungsi rarangkén dina ngawangun kecap).
Kagiatan Diajar VII:     Medar kecap rajékan basa Sunda (wangenan kecap rajékan, wangun kecap rajékan, fungsi ngarajék, jeung ma’na ngarajék).
Kagiatan Diajar VIII:    Medar kecap kantétan jeung wancahan basa Sunda (wangenan kecap kantétan jeung kecap wancahan, wangun kecap kantétan, warna kecap kantétan, fungsi kecap kantétan, harti kecap kantétan, wangun kecap wancahan).
Kagiatan Diajar IX:      Medar wangun jeung eusi wawacan (wangenan wawacan, kamekaran wawacan, fungsi wawacan, wangun jeung eusi wawacan, sasmita pupuh dina wawacan).
Kagiatan Diajar X:       Medar kaparigelan basa dina wawacan (patalna wawacan kana kaparigelan basa, aprésiasi jeung éksprési wawacan).

Modul f
Sacara leuwih spésifik, tujuan anu dipiharep tina pedaran ieu modul nyaéta supaya Sadérék bisa:

16.  milih média pangajaran basa Sunda,
17.  milih sumber diajar basa Sunda,
18.  ngaaplikasikeun TIK dina pangajaran basa Sunda,
19.  ngamangpaatkeun internét jadi sumber diajar basa Sunda ,
20.  ngamangpaatkeun internét dina seminar pangajaran basa Sunda,
21.  ngaidentifikasikeun kelompok kecap (rasa) basa Sunda,
22.  ngabédakeun indung kalimah jeung sélér kalimah basa Sunda,
23.  ngaidentifikasikeun kalimah salancar basa Sunda,
24.  ngaidentifikasi kalimah ngantét basa Sunda
25.  ngabédakeun fungsi kalimah basa Sunda,
26.  ngaidéntifikasi wangun carita pantun,
27.  ngaidentifikasi struktur carita pantun



modul g
Standar Kompeténsi Guru (SKG)
7.1 Memahami berbagai stratégi berkomunikasi yang éféktif, empatik, dan santun, secara lisan, tulisan, dan/atau bentuk lain.
7.2 Berkomunikasi secara éféktif, empatik,dan santun dengan peserta didik dengan bahasa yang khas dalam interaksi kegiatan/permainan yang mendidik (a) penyiapankondisi psikologis peserta didikuntuk ambil bagian dalam permainan: melalui bujukan dan contoh, (b) ajakan kepada peserta didik untuk ambil bagian,(c) réspons peserta didik terhadap ajakan guru, dan (d) réaksi guru terhadap réspons peserta didik, dan seterusnya.
20.3 Menguasai kaidah bahasa Sunda sebagai rujukan penggunaan bahasa Sunda yang baik dan benar.
20.4 Memiliki keterampilan berbahasa Sunda (menyimak, berbicara, membaca, dan menulis).
20.5 Memahami teori dan genre sastra Sunda.
20.6 Mampuh mengapresiasi karya sastra Sunda, secara reseptif dan produktif.

Indikator Kahontalna Kompeténsi (IPK)
7.1.1 Memilih téhnik bertanya yang tepat dalam suasana pembelajaran yang menyénangkan.
7.2.1   Menstimulus keterampilan berbicara peserta didik dengan permainan bahasa Sunda.
20.3.14 Mengidentifikasi bahasa dalam kebudayaan Sunda.
20.3.15 Mengidentifikasi pakeman basa Sunda.
20.4.11 Menemukan struktur dan kaidah teks diskusi.
20.4.12 Menemukan struktur dan kaidah teks eksemplum.
20.5.11 Mengidentifikasi cerita wayang.


Modul h
Matéri anu dipidangkeun dina ieu Kagiatan Diajar Grade H nyoko kana Matéri peniléyan pangajaran basa jeung sastra Sunda, aprésiasi carpon, jeung aksara Sunda. Ari pidanganana diwangun ku 11 Kagiatan Diajar saperti ieu di handap.
Kagiatan Diajar I    :    Medar prinsip-prinsip peniléyan oténtik.
Kagiatan Diajar II   :    Medar peniléyan prosés dina pangajaran basa Sunda.
Kagiatan Diajar III  :    Medar peniléyan hasil dina pangajaran basa Sunda.
Kagiatan Diajar IV  :    Medar prosédur peniléyan dina pangajaran basa Sunda.
Kagiatan Diajar V   :    Medar cara nyusun instrumén peniléyan
Kagiatan Diajar VI  :    Medar cara ngolah hasil peniléyan basa Sunda.
Kagiatan Diajar VII :    Medar prakték peniléyan basa Sunda.
Kagiatan Diajar VIII:    Medar cara nangtukeun KKM basa Sunda.
Kagiatan Diajar IX  :    Medar pangaweruh, maca, jeung nulis aksara Sunda.
Kagiatan Diajar X   :    Medar wangun jeung struktur carita pondok.
Kagiatan Diajar XI  :    Medar wangun jeung struktur guguritan.

Modul i
Standar Kompeténsi Guru (SKG)
9.2       Menggunakan informasi hasil penilaian dan evaluasi untuk merancang   program rémédial dan pengayaan.
9.3       Mengkomunikasikan hasil penilaian dan evaluasi kepada pemangku   kepentingan.
9.4       Memanfaatkan informasi hasil penilaian dan evaluasi pembelajaran     untuk meningkatkan kualitas pembelajaran.
20.2    Menguasai kaidah bahasa Sunda sebagai rujukan penggunaanbahasa Sunda yang baik dan benar.
20.4     Memiliki  keterampilan  berbahasa  Sunda (menyimak, berbicara,   membaca, dan menulis).
20.5     Memahami teori dan génre sastra Sunda
20.6     Mampu mengapresiasi  karya sastra Sunda, secara reseptif dan produktif.
Indikator Kahontalna Kompeténsi (IPK)
9.2.1            Menentukan  program  rémédial pembelajaran bahasa Sunda berdasarkan informasi hasil penilaian.
9.2.2            Menentukan program pengayaan pembelajaran bahasa Sunda berdasarkan informasi hasil penilaian.
9.3.1            Menjelaskan penilaian berbasis kelas.
20.4.4       Menemukan isi teks (wacana) narasi bahasa Sunda.
20.4.5       Menemukan isi teks (wacana) deskripsi bahasa Sunda.
20.4.6       Menemukan isi teks (wacana) eksposisi bahasa Sunda.
20.4.7       Menemukan isi teks (wacana) arguméntasi bahasa Sunda.
20.4.8         Menemukan struktur dan kaidah teks laporan hasil observasi.
20.4.16      Menemukan struktur dan kaidahteksopini/ éditorial.
20.4.17      Menemukan struktur dan kaidahteks cerita sajarah.
20.5.13      Mengidéntifikasi bentuk novel.
Menemukan unsur- unsur intrinsik novel.

Modul j

Tujuan

Saréngséna neuleuman ieu matéri, Sadérék dipiharep nyangking pangaweruh jeung kamampuh ngeunaan:
1.     hakékat réfléksi pangajaran;
2.     réfléksi pikeun maluruh deui tujuan pangajaran basa Sunda; jeung
3.     réfléksi pikeun maluruh materi nu geus diajarkeun.
4.    réfléksi pikeun maluruh rancangan jeung prosés pangajaran

Indikator Kahontalna Kompeténsi

Anu jadi indikator kahontalna kompeténsi nyaéta saréngséna neuleuman ieu materi, dipiharep Sadérék bisa:
1.     ngajéntrékeun hakékat réfléksi pangajaran;
2.     ngajéntrékeun perkara réfléksi pikeun maluruh deui tujuan pangajaran basa Sunda;
3.     ngajéntrékeun perkara réfléksi pikeun maluruh materi nu geus diajarkeun;
4.    ngajéntrékeun perkara réfléksi pikeun maluruh rancangan jeung prosés pangajaran

No comments:

Post a Comment