Modul a
Kagiatan
Diajar 1 :
Mikawanoh karakteristik siswa dina diajar basa Sunda;
Kagiatan
Diajar 2 :
Mekarkeun poténsi siswa dina diajar basa Sunda;
Kagiatan
Diajar 3 :
Mikawanoh kamapuh awal dina diajar basa Sunda;
Kagiatan
Diajar 4 :
Ngungkulan kasulitan siswa diajar basa Sunda;
Kagiatan
Diajar 5 :
Ngaronjatkeun préstasi jeung kréativitas siswa dina diajar
Basa Sunda;
Kagiatan
Diajar 6 :Hakékat basa Sunda (Ciri internal
jeung éksternal);
Kagiatan
Diajar 7 :Ciri khas basa Sunda;
Kagiatan
Diajar 8 :Ciri khas basa budak;
Kagiatan Diajar 9 :Wangun jeung unsur instrik mantra
Kagiatan Diajar 10:Wangun jeung rumpaka
kakawihan;
Kagiatan Diajar 11:Wangun jeung eusi
rumpaka kawih
Kagiatan Diajar 12:Kaparigelan
ngagunakeun basa Sunda
Modul b
Sacara leuwih
spésifik, tujuan anu dipiharep tina pedaran ieu modul nyaéta supaya Sadérék
bisa:
1. ngajéntrékeun tiori diajar nurutkeun béhaviorisme,
2. ngajéntrékeun prinsip-prinsip diajar
nurutkeun béhaviorisme,
3. ngajéntrékeun tiori diajar nurutkeun
nativisme,
4. ngajéntrékeun prinsip-prinsip diajar
nurutkeun nativisme,
5. ngajéntrékeun tiori diajar nurutkeun
kognitivisme,
6. ngajéntrékeun prinsip-prinsip diajar
nurutkeun kognitivisme,
7. ngajéntrékeun tiori diajar nurutkeun
konstruktivisme,
8. ngajéntrékeun prinsip-prinsip diajar nurutkeun
konstruktivisme,
9. nangtukeun kalungguhan basa Sunda,
10. ngaidéntifikasi fungsi basa Sunda
salaku basa daérah,
11. nangtukeun ciri-ciri basa Sunda lulugu,
12. nangtukeun ciri basa Sunda wewengkon,
13. ngaidéntifikasi wangun sisindiran,
14. ngaidéntifikasi wangun pupujian, jeung
15. maca jeung
ngapresiasipupujian.
Modul c
2.2
Menerapkan berbagai pendekatan, modél,
stratégi, metode, jeung téknik pembelajaran yang mendidik secara kréatif dalam
mata pelajaran yang diampu.
4.6
Mengambil keputusan transaksional dalam
pembelajaran yang diampu sesuai dengan situasi yang berkembang.
20.3
Menguasai kaidah bahasa Sunda sebagai
rujukan penggunaan bahasa Sunda yang baik jeung benar.
20.4
Memiliki keterampilan berbahasa Sunda
(menyimak, berbicara, membaca, jeung menulis).
20.5
Memahami teori jeung genre sastra Sunda.
20.6
Mampuh mengapresiasi karya sastra Sunda, secara reseptif jeung
produktif.
Modul c
2.2.1
Menentukan penerapan pendekatan
komunikatif jeung saintifik dalam pembelajaran bahasa Sunda.
2.2.2
Menentukan fase-fase Modél pembelajaran
(discovery learning, problem based learning, jeung atau projeck based learning)
dalam pembelajaran bahasa Sunda.
4.6.1
Menentukan keputusan transaksional dalam
pembelajaran bahasa Sunda sesuai situasi yang berkembang.
20.2.5 Mengidentifikasi ciri ragam bahasa Sunda
ragam halus
20.2.6 Membedakan bahasa Sunda halus dan bahasa
kasar.
20.3.1 Membédakan ucapan bunyi
bahasa Sunda
20.3.2
Menentukan pola-pola bunyi bahasa Sunda
20.3.3
Membédakan pola bunyi bahasa Sunda jeung
bahasa Indonésia.
20.4.8
Menjéntrékan pembelajaran bahasa Sunda
berbasis téks.
20.4.10
Menemukan struktur jeung kaidah téks
éksplanasi.
20.5.7 Mengidentifikasi bentuk pupuh.
20.5.12 Mengidentifikasi bentuk carpon.
Modul d
Standar
Kompeténsi Guru (SKG)
3.1 Memahami
prinsip-prinsip pengembangan kurikulum.
3.2 Menentukan tujuan pembelajaran yang diampu
3.6 Mengembangkan indikator dan
instrumen penilaian.
4.1 Memahami prinsip prinsip perancangan
pembelajaran yang mendidik.
4.2 Mengembangkan komponen-komponen
rancangan pembelajaran.
4.3 Menyusun rancangan pembelajaran yang
lengkap, baik untuk kegiatan di dalam kelas, laboratorium, maupun lapangan.
4.4 Melaksanakan pembelajaran
yangmendidik di kelas, di laboratorium, dan di lapangan dengan memperhatikan
standar keamanan yang dipersyaratkan.
20.4 Memiliki keterampilan berbahasa
Sunda (menyimak, berbicara, membaca, dan menulis).
20.6 Memahami teori dan
genre sastra Sunda.
20.7 Mampu mengapresiasi karya sastra
Sunda secara reseptif dan produktif
Indikator
Pencapaian Kompeténsi (IPK)
3.1.1
Menjelaskan prinsip pengembangan kurikulum.
3.2.1
Merumuskan tujuan pembelajaran bahasa Sunda berdasarkan KD.
3.6.1
Membuat indikator sesuai KD dalam
pembelajaran bahasa Sunda.
4.1.1
Mengidentifikasi prinsip-prinsip penyusunan.
4.2.1
Mengidentifikasikomponen-komponen RPP pembelajaran bahasa Sunda.RPP
pembelajaran bahasa Sunda.
4.3.1
Menentukan urutan kegiatan inti dalam pembelajaran bahasa Sunda dengan lengkap.
4.4.1
Menentukan pelaksanaan pembelajaran bahasa Sunda yang memperhatikan standar keamanan.
20.4
Memiliki keterampilan berbahasa Sunda (menyimak, berbicara, membaca, dan
menulis).
20.4.13
Menemukan struktur dan kaidah teks anekdot
20.4.14
Menemukan struktur dan kaidah teks prosedural kompleks.
20.6.1
Mengidentifikasi bentuk dan jenis dongeng
20.6.2
Menemukan unsur-unsur intrinsik dongeng.
20.7.10
Memeragakan teknik mendongeng yang baik.
Modul e
Bahan anu dipidangkeun dina ieu kagiatan diajar
Tahap E nyoko kana wengkuan bahan ajar basa jeung sastra Sunda, kaédah basa
(wangun kecap), sarta tiori jeung génre sastra wawacan katut aprésiasina. Saluyu
jeung ambahan éta bahan, pidanganana diwangun ku 10 Kagiatan Diajar saperti ieu
di handap.
Kagiatan
Diajar I: Medar ambahan bahan ajar
basa Sunda (hakékat, gunana jeung
kualitas bahan ajar, sistem basa Sunda, ambahan
bahan ajar basa Sunda, bahan ajar dina kurikulum)
Kagiatan
Diajar II: Medar ambahan bahan ajar
sastra Sunda (wangenan, wangun
karya sastra, pangajaran
sastra, ambahan bahan ajar sastra).
Kagiatan
Diajar III: Medar cara milih bahan
ajar basa jeung sastra Sunda luyu jeung
kaayaan siswa (arah pangajaran, perluna
nangtukeun bahan ajar, jeung perluna milih bahan ajar).
Kagiatan Diajar IV: Medar cara ngolah bahan ajar basa jeung
sastra Sunda (tujuan nyusun bahan ajar, prinsip-prinsip nyusun bahan ajar,
landasan nyusun bahan ajar, padika nyusun bahan ajar).
Kagiatan Diajar V: Medar adegan kecap asal basa Sunda
(wangenan kecap jeung kecap asal, ciri kecap asal, watek kecap asal, pola kecap
asal).
Kagiatan Diajar VI: Medar kecap rundayan basa Sunda (wangenan
kecap rundayan, rupa-rupa rarangkén, fungsi rarangkén dina ngawangun kecap).
Kagiatan Diajar VII: Medar kecap rajékan basa Sunda (wangenan
kecap rajékan, wangun kecap rajékan, fungsi ngarajék, jeung ma’na ngarajék).
Kagiatan Diajar VIII: Medar kecap kantétan jeung wancahan basa
Sunda (wangenan kecap kantétan jeung kecap wancahan, wangun kecap kantétan,
warna kecap kantétan, fungsi kecap kantétan, harti kecap kantétan, wangun kecap
wancahan).
Kagiatan Diajar IX: Medar wangun jeung eusi wawacan (wangenan
wawacan, kamekaran wawacan, fungsi wawacan, wangun jeung eusi wawacan, sasmita
pupuh dina wawacan).
Kagiatan Diajar X: Medar kaparigelan basa dina wawacan
(patalna wawacan kana kaparigelan basa, aprésiasi jeung éksprési wawacan).
Modul f
Sacara leuwih
spésifik, tujuan anu dipiharep tina pedaran ieu modul nyaéta supaya Sadérék
bisa:
16. milih média pangajaran basa Sunda,
17. milih sumber diajar basa Sunda,
18. ngaaplikasikeun TIK dina pangajaran
basa Sunda,
19. ngamangpaatkeun internét jadi sumber
diajar basa Sunda ,
20. ngamangpaatkeun internét dina seminar pangajaran
basa Sunda,
21. ngaidentifikasikeun kelompok kecap
(rasa) basa Sunda,
22. ngabédakeun indung kalimah jeung sélér
kalimah basa Sunda,
23. ngaidentifikasikeun kalimah salancar
basa Sunda,
24. ngaidentifikasi kalimah ngantét basa
Sunda
25. ngabédakeun fungsi kalimah basa Sunda,
26. ngaidéntifikasi wangun carita pantun,
27. ngaidentifikasi struktur carita pantun
modul g
Standar Kompeténsi Guru (SKG)
7.1 Memahami berbagai stratégi berkomunikasi
yang éféktif, empatik, dan santun, secara lisan, tulisan, dan/atau bentuk lain.
7.2 Berkomunikasi secara éféktif, empatik,dan
santun dengan peserta didik dengan bahasa yang khas dalam interaksi
kegiatan/permainan yang mendidik (a) penyiapankondisi psikologis peserta
didikuntuk ambil bagian dalam permainan: melalui bujukan dan contoh, (b) ajakan
kepada peserta didik untuk ambil bagian,(c) réspons peserta didik terhadap
ajakan guru, dan (d) réaksi guru terhadap réspons peserta didik, dan
seterusnya.
20.3 Menguasai kaidah bahasa Sunda sebagai
rujukan penggunaan bahasa Sunda yang baik dan benar.
20.4 Memiliki keterampilan berbahasa Sunda
(menyimak, berbicara, membaca, dan menulis).
20.5 Memahami
teori dan genre sastra Sunda.
20.6 Mampuh
mengapresiasi karya sastra Sunda, secara reseptif dan produktif.
Indikator
Kahontalna Kompeténsi (IPK)
7.1.1 Memilih téhnik bertanya yang tepat dalam
suasana pembelajaran yang menyénangkan.
7.2.1 Menstimulus keterampilan berbicara peserta
didik dengan permainan bahasa Sunda.
20.3.14 Mengidentifikasi bahasa dalam kebudayaan Sunda.
20.3.15 Mengidentifikasi pakeman basa Sunda.
20.4.11 Menemukan struktur dan kaidah teks diskusi.
20.4.12 Menemukan struktur dan kaidah teks
eksemplum.
20.5.11 Mengidentifikasi cerita wayang.
Modul h
Matéri
anu dipidangkeun dina ieu Kagiatan Diajar Grade
H nyoko kana Matéri peniléyan pangajaran basa jeung sastra Sunda, aprésiasi
carpon, jeung aksara Sunda. Ari pidanganana diwangun ku 11 Kagiatan Diajar
saperti ieu di handap.
Kagiatan
Diajar I : Medar prinsip-prinsip peniléyan oténtik.
Kagiatan
Diajar II : Medar peniléyan prosés dina pangajaran basa Sunda.
Kagiatan
Diajar III : Medar peniléyan hasil dina pangajaran basa Sunda.
Kagiatan Diajar IV : Medar
prosédur peniléyan dina pangajaran basa Sunda.
Kagiatan
Diajar V : Medar cara nyusun instrumén peniléyan
Kagiatan
Diajar VI : Medar cara ngolah hasil peniléyan basa Sunda.
Kagiatan
Diajar VII : Medar prakték peniléyan
basa Sunda.
Kagiatan
Diajar VIII: Medar cara nangtukeun KKM
basa Sunda.
Kagiatan
Diajar IX : Medar pangaweruh, maca, jeung nulis aksara Sunda.
Kagiatan
Diajar X : Medar wangun jeung struktur carita pondok.
Kagiatan
Diajar XI : Medar wangun jeung struktur guguritan.
Modul i
Standar Kompeténsi Guru (SKG)
9.2 Menggunakan
informasi hasil penilaian dan evaluasi untuk merancang program rémédial dan pengayaan.
9.3
Mengkomunikasikan hasil penilaian dan evaluasi
kepada pemangku kepentingan.
9.4
Memanfaatkan informasi hasil penilaian dan
evaluasi pembelajaran untuk meningkatkan
kualitas pembelajaran.
20.2 Menguasai kaidah
bahasa Sunda sebagai rujukan penggunaanbahasa Sunda yang baik dan benar.
20.4 Memiliki keterampilan
berbahasa Sunda (menyimak,
berbicara, membaca, dan menulis).
20.5 Memahami teori dan
génre sastra Sunda
20.6 Mampu
mengapresiasi karya sastra Sunda, secara
reseptif dan produktif.
Indikator Kahontalna Kompeténsi (IPK)
9.2.1
Menentukan program
rémédial pembelajaran bahasa Sunda berdasarkan informasi hasil
penilaian.
9.2.2
Menentukan
program pengayaan pembelajaran bahasa Sunda berdasarkan informasi hasil
penilaian.
9.3.1
Menjelaskan
penilaian berbasis kelas.
20.4.4 Menemukan isi teks (wacana) narasi
bahasa Sunda.
20.4.5 Menemukan
isi teks (wacana) deskripsi bahasa Sunda.
20.4.6 Menemukan isi teks (wacana) eksposisi
bahasa Sunda.
20.4.7 Menemukan isi teks (wacana)
arguméntasi bahasa Sunda.
20.4.8
Menemukan
struktur dan kaidah teks laporan hasil observasi.
20.4.16
Menemukan
struktur dan kaidahteksopini/ éditorial.
20.4.17
Menemukan
struktur dan kaidahteks cerita sajarah.
20.5.13
Mengidéntifikasi
bentuk novel.
Menemukan unsur- unsur
intrinsik novel.
Modul j
Tujuan
Saréngséna neuleuman ieu matéri, Sadérék
dipiharep nyangking pangaweruh jeung kamampuh ngeunaan:
1. hakékat
réfléksi pangajaran;
2. réfléksi
pikeun maluruh deui tujuan pangajaran basa Sunda; jeung
3. réfléksi
pikeun maluruh materi nu geus diajarkeun.
4. réfléksi
pikeun maluruh rancangan
jeung prosés pangajaran
Indikator Kahontalna Kompeténsi
Anu
jadi indikator kahontalna kompeténsi nyaéta saréngséna neuleuman ieu materi,
dipiharep Sadérék bisa:
1. ngajéntrékeun
hakékat réfléksi pangajaran;
2. ngajéntrékeun
perkara réfléksi pikeun maluruh deui tujuan pangajaran basa Sunda;
3. ngajéntrékeun
perkara réfléksi pikeun maluruh materi nu geus diajarkeun;
4. ngajéntrékeun perkara réfléksi pikeun
maluruh rancangan jeung prosés
pangajaran
No comments:
Post a Comment