Wednesday, July 19, 2017

Behaviorisme



Aliran béhaviorisme museur kana kawangunna paripolah anu katingali tina hasil diajar.Tiori béhaviorisme nempatkeun siswa dina posisi pasif. Hiji réspon (paripolah) bisa diwangun lantaran dikondisikeun ku cara nu geus ditangtukeun, ngan ngagunakan métode drill (dibiasakeun). Munculna paripolah bakal leuwih kuat lamun dibéré reinforcement (rojongan), jeung bakal  leungit lamun ditibanan hukuman. Hubungan Stimulus-Respon, individu pasif, paripolah anu katingali, ngawangun paripolah kucara ngatur kondisi sacara disiplin, reinforcement jeung hukuman mangrupa unsur-unsur penting dina tiori béhaviorisme. Hiji jalma dianggap geus tuntas diajar hiji hal lamun manéhna bisa némbongkeun parobahan paripolahna. Nurutkeun ieu tiori anu penting dina diajar ayana input anu mangrupa stimulus jeung output anu mangrupa réspon.
Stimulus nyaéta naon waé anu dibikeun ku guru ka siswa, sedengkeun réspon mangrupa réaksi atawa tanggapan siswa kana stimulus anu dibikeun ku guru. Prosés anu lumangsung antara stimulus jeung réspon henteu bisa dititénan jeung henteu bisa diukur. Ari anu bisa dititénan mah stimulus jeung réspon, kusabab éta naon anu dibikeun ku guru (stimulus) jeung naon anu ditarima ku siswa (réspon) kudu bisa dititénan jeung diukur. Ieu tiori ngutamakeun pengukuran, sabab pengukuran mangrupa hiji hal penting pikeun ningali aya henteuna parobahan tingkah laku.
Prinsip-prinsip Tiori Béhaviorisme nyaeta:
a.    Paripolah nyata jeung bisadiukur miboga mana nu tangtu, lain mangrupa wujud tina jiwa atawaméntal anu abstrak
b.    Aspékméntaltina kasadaran anuhenteu mibogawangun fisik kudu disingkahan.
c.    Pandangan utamana ti Watson : overt, observable béhavior, mangrupa hiji-hijina subyék anu sah tinaélmu psikologi anu bener.
d.    Dina kamekaranana, pamadegan Watson anuékstrim ieu dimekarkeun deui ku para béhaviorist ku cara ngajembaranambahan ulikanbéhaviorisme anu ahirna mah pandangan béhaviorisme jadi henteu ékstrem teuing saperti anu diébréhkeun ku Watson, nyaéta ku ngalibetkeunana faktor-faktor internal, sok sanajan fokus kanaovert béhaviormasih angger aya.
e.    Aliran béhaviorisme geus nyumbangkeun métodena anu positivistik dina kamekaran élmu psikologi.
f.     Loba ahli anu ngabagi béhaviorisme kana dua periode: béhaviorisme awal jeung béhaviorisme ahir.

No comments:

Post a Comment