Aliran béhaviorisme museur kana kawangunna paripolah anu
katingali tina hasil diajar.Tiori béhaviorisme
nempatkeun siswa dina
posisi pasif. Hiji réspon (paripolah)
bisa diwangun lantaran dikondisikeun ku cara nu
geus ditangtukeun, ngan ngagunakan
métode drill
(dibiasakeun).
Munculna paripolah bakal
leuwih kuat lamun dibéré reinforcement (rojongan),
jeung bakal leungit lamun ditibanan
hukuman. Hubungan Stimulus-Respon, individu pasif, paripolah
anu katingali, ngawangun
paripolah kucara ngatur kondisi
sacara disiplin, reinforcement jeung
hukuman mangrupa unsur-unsur penting dina tiori béhaviorisme.
Hiji jalma dianggap geus tuntas
diajar hiji hal lamun manéhna bisa
némbongkeun parobahan
paripolahna. Nurutkeun ieu tiori anu
penting dina diajar ayana input anu mangrupa
stimulus jeung output
anu mangrupa réspon.
Stimulus nyaéta naon waé
anu dibikeun ku guru
ka siswa, sedengkeun réspon mangrupa réaksi
atawa tanggapan siswa kana
stimulus anu dibikeun ku guru. Prosés
anu lumangsung antara stimulus jeung réspon henteu bisa
dititénan jeung henteu
bisa diukur. Ari anu bisa dititénan mah stimulus
jeung réspon,
kusabab éta naon anu dibikeun ku guru
(stimulus) jeung naon anu ditarima ku siswa
(réspon) kudu bisa dititénan jeung
diukur. Ieu tiori ngutamakeun
pengukuran, sabab pengukuran mangrupa hiji hal
penting pikeun ningali
aya henteuna parobahan
tingkah laku.
Prinsip-prinsip Tiori Béhaviorisme nyaeta:
a. Paripolah
nyata jeung
bisadiukur miboga mana nu tangtu,
lain mangrupa
wujud tina jiwa
atawaméntal anu
abstrak
b. Aspékméntaltina kasadaran
anuhenteu mibogawangun
fisik kudu
disingkahan.
c. Pandangan
utamana ti Watson : overt, observable béhavior, mangrupa hiji-hijina
subyék anu sah tinaélmu
psikologi anu bener.
d. Dina kamekaranana, pamadegan
Watson anuékstrim
ieu dimekarkeun deui ku para béhaviorist
ku cara ngajembaranambahan ulikanbéhaviorisme
anu ahirna mah pandangan
béhaviorisme jadi henteu
ékstrem teuing saperti anu diébréhkeun ku Watson, nyaéta ku ngalibetkeunana faktor-faktor internal, sok sanajan
fokus kanaovert béhaviormasih angger aya.
e. Aliran béhaviorisme geus nyumbangkeun métodena
anu positivistik dina kamekaran
élmu psikologi.
f. Loba ahli anu ngabagi
béhaviorisme kana dua periode: béhaviorisme
awal jeung béhaviorisme
ahir.
No comments:
Post a Comment