Wednesday, August 2, 2017

RPP Wawancara



RENCANA PELAKSANAAN PEMBELAJARAN
Nama Sekolah
:
SMK..........
Mata Pelajaran
:
Bahasa Sunda
Kelas / Semester
:
X/Ganjil
Materi Pokok/ Tema
:
Wawancara
Alokasi Waktu
:
4 JP (2x Pertemuan)

A.     Tujuan Pembelajaran

Setelah proses menggali informasi melalui berbagai fakta, menanya konsep, berdiskusi atas fakta dan konsep, menginterpretasi, mengasosiasi dan mengkomunikasikan, siswa dapat:
1.     Menyebutkan ciri-ciri wawancara dengan teliti dan tepat
2.     Menentukan hal-hal yang perlu dirumuskan sebelum wawancara secara cermat dan teliti
3.     Mendiskusikan hasil teks wawancara dengan baik dan benar.
4.     Menyusun teks wawancara pendek secara baik dan benar
5.     Memperagakan teks wawancara dengan baik dan santun
6.     Menanggapi teks wawancara yang diperagakan oleh teman di kelasnya dengan baik dan santun.

B.     Kompetensi Dasar dan Indikator
Kompetensi Dasar
Indikator Pencapaian Kompetensi
3.3
Menganalisis isi dan unsur kebahasaan teks wawancara
3.3.1 Menyebutkan ciri-ciri wawancara dengan teliti dan benar
3.3.2 Mendiskusikan hal-hal yang perlu dirumuskan sebelum wawancara secara cermat dan teliti
3.3.3 Menentukan hasil teks wawancara dengan baik dan benar
4.3
Merancang melakukan dan menyusun laporan wawancara dengan memperhatikan kesatuan berbahasa
4.3.1 Menyusun teks wawancara pendek secara baik dan benar
4.3.2 Memperagakan teks wawancara dengan baik dan santun
4.3.3  Menanggapi teks wawancara yang diperagakan oleh teman di kelasnya dengan baik dan santun


4.3.4   Mengoreksi kesalahan berbahasa pada teks wawancara yang diperagakan oleh teman kelasnya dengan tepat.

C.     Materi Pelajaran (Fakta, Konsep, Prinsip, Prosedur)
1.       Fakta
Video Wawancara 1
Narasumber     : Bu Susi
Tempat            : Kantin BPI Bandung
Sumber            : Youtube (https://www.youtube.com/watch?v=e9iXdbNsfVs)
  Diupload       : 23 Mei 2014

2.       Konsep
Wangenan wawancara
Wawancara teh hiji kagiatan komunikasi nu geus ilahar lumangsung di masarakat. Ngan teu kabeh masarakat sok ngahajakeun saban waktu ngawawancara. Wawancara mah biasana dilakukeun ku wartawan, reporter, atawa jalma lianna nu nganggap perlu, upamana mahasiswa nu keur ngalakukeun panalungtikan, murid-murid sakola nu meunang pancen ti guruna, atawa ti lembaga sensus penuduk nu ngawawancara warga.
Wawancara mah kaasup kagiatan nyarita dua arah. Aya nu nanya jeung aya nu ngajawab. Samemeh ngalakukeun wawancara, urang perlu tatahar heula.

3.       Prinsip
Sababaraha hal anu dianggap perlu disadiakeun samemehna di antarana saperti ieu di handap.
§  Keur kaperluan naon?
§  Naon wae nu ditanyakeunana?
§  Saha nu rek ditanya?
§  Ka mana kudu nepunganana?
§  Iraha waktuna?
§  Jeung sajabana.
Kalimah tanya anu disusun ku urang ulah panjang teuing. Mun bisa mah parondok jeung togmol (langsung) kana sasaran.
Kalimah tanya model di luhur jadi bahan pikeun urang dina waktu geus tepung jeung narasumber. Narasumber teh jalma nu baris dipenta kateranganana. Narasumber bisa upa-rupa, gumantung kana kaperluan pananya. Upama perlu informasi ngeunaan kasenian, nya datang ka narasumber nu ahli dina widang seni. Upama nu diwawancarana menteri pendidikan, tangtu nu dipiharep katerangan perkara pendidikan/atikan. Upama aya jalma nu nganggap perlu meunang katerangan ngeunaan olahraga, tangtu eta jalma baris ngadatangan jalma nu ahli dina widang olahraga, upamana atlit, pelatih atawa guru olahragana pisan. Kitu wae satuluyna.

4.       Prosedur
Tahap-tahapan ngawawancara
Narasumber            :  Lalan Suherlan S.Pd (Guru Mata Pelajaran Seni Budaya Kelas 
                                XI IPS MAN Cibadak  2012/2013)
Anu ngawawancara  :  Ai Fitriani
Ø Annisa Ø Hizza Tubiroh Ø Indar Yulianti
                                (Kelas XI IPS 6 MAN Cibadak  2012/2013 )
Sesi Ngawawancara  :

Bubuka dina wawancara
Murid      :  “Assalamu’alaikum ?”
Pa Lalan  :  “Wa’alaikumsalam.”
Murid      :  “Bapa hapunten bade ngaganggu waktosna, sim kuring sareng rerencangan di papancenan tugas ku guru Basa Sunda, nyaeta dipiwarang ngawawawancara salah sahiji guru mata pelajaran  Bahasa, Atikan sareng Seni Budaya. Kumargi Bapa guru di widang seni budaya, sim kuring sareng rerencangan bade ngawawancara bapa,kumaha Pa sayogi  bade diwawancara ku sim kuring sareng rerencangan ?”


Eusi wawancara
Pa Lalan  :  “Nya mangga wae, teras bade naroskeun ngeunaan naon ?”
Murid      :  “Abdi,bade naroskeun ngeunaan kabudayaan Sunda di jaman ayeuna.
Pa Lalan  :  “Nya  mangga.”
Murid      :  “Kumaha kamandang Bapa ngeunaan kabudayaan Sunda ayeuna ?’’
Pa Lalan  :  “Upami di taliti kabudayaan sunda jaman ayeuna teh pikasediheun.”
Murid      :  “Naon sababna ?”
Pa Lalan  :  “Nya eta jaman ayeuna mah teu budak ngora teu kolot teh tos jarang nu  mikacinta kabudayaanna sorangan,nyaeta budaya sunda.”
Murid      :  “Kabudayan nu mangrupa naon anu tos di leungitkeun ku masyarakat
                  sunda?”
Pa Lalan  :  “sapertos dina bahasa,kabiasaan,sopan santun,sareng sajabana”.
Muridi     :  “faktor naon wae anu nyababkeun masyarakat sunda henteu apal atanapi henteu mikacinta kana budayana sorangan?”
Pa Lalan :  “faktor nu nyebabkeunna nya eta,ayana budaya asing,tara ngalestarikeun budayana, jarang ditampilkeun dina acara-acara adat, jarang komunikasi sareng sajabana”.
Murid     :  “kumaha carana supaya masyarakat sunda teh mikacinta kana kabudayaanna sorangan?”
Pa Lalan :  “kudu dimumule ti ayeuna keneh eta kabudayaan supaya eta budaya teu leungit atanapi di cokot ku nagara batur,di lestarikeun,di tampilkeun dina acara-acara adat,sareng kudu di ajarkeun ka murangkalih supaya pada mikacinta”.

Panutup wawancara
Murid     :  “bapak hatur nuhun kana waleranana”. Hapunteun bilih  ngaganggu waktos bapa. Wassalamu’alaikum wr.wb.
Pa Lalan :  Wa’alaikumsalam wr.wb

D.    Metode Pembelajaran
Pendekatan           : Scientific
Model                   : Discovery Learning dan project based learning
Metode                 : Diskusi, tanya jawab dan penugasan

E.     Media  dan alat pembelajaran
Media        : Audio visual (video)
Alat           : Laptop, Tablet, Projector, Ezcast Wireless, dan Sound System.

F.      Sumber belajar
1.      Pengarang        : 
Penerbit           :
2.      Video  wawancara dari Internet

G.    Langkah-langkah Pembelajaran
Kegiatan
Langkah-langkah Pembelajaran
Alokasi Waktu
Pendahuluan
Orientasi
§  Siswa menjawab salam guru
§  Guru mengajak siswa untuk berdoa sebelum memulai pelajaran
§  Guru mengecek kehadiran siswa
Apersepsi
§  Guru memberikan gambaran tentang Wawancara beserta langkah-langkah membuat Wawancara sampai dengan cara menanggapi hasil Wawancara
§  Sebagai apersepsi untuk mendorong rasa ingin tahu dan berpikir kritis, siswa diajak untuk mencoba menyimak Wawancara.
Motivasi
§  Siswa diberikan motivasi untuk belajar
§  Siswa agar konsentrasi dalam pembelajaran dan terlibat aktif dalam pembelajaran 
Acuan
§  Guru menyampaikan tujuan pembelajaran yang ingin dicapai yaitu menyimak Wawancara sampai menyajikan Wawancara hasil penemuan sendiri

Inti
Pertemuan ke 1:
1.      Siswa menonton contoh teks Wawancara
2.      Siswa menanyakan bagian-bagian Wawancara yang telah disimaknya
3.      Guru bertanya kepada siswa mengenai isi Wawancara yang telah disimaknya (stimulasi/pemberian rangsangan)
4.      Siswa membagi ke dalam beberapa kelompok untuk berdiskusi dengan tiap kelompok terdiri atas empat siswa.Tiap kelompok mendapat tugas untuk membuat pertanyaan-pertanyaan dalam mewawancara. Sekaligus membuat hipotesis bahwa wawancara itu adalah cara untuk mengumpulkan informasi dari berbagai sumber. (Problem statement)
Pertemuan ke 2:
1.      Guru membuka pelajaran dan menyampaikan apersepsi
2.      Siswa membagi ke dalam beberapa kelompok untuk berdiskusi dengan tiap kelompok terdiri atas empat siswa.Tiap kelompok mendapat tugas untuk mengidentifikasi pertanyaan-pertanyaan dalam mewawancara
3.      Siswa menentukan nara sumber di lingkungan sekolah yang akan diwawancara
a.       Siswa mewawancarai guru/karyawan/kepsek di sekolah Data collection
b.      Siswa menulis hasiil wawancara atau rekaman wawancara
c.       Siswa mengolah data hasil wawancara (Data Processing)
4.      Setiap kelompok mengutarakan  langkah-langkah kepada guru dan teman-teman ketika akan mewawawancara  Verification (Pembuktian)
5.      Siswa menyajikan  hasil Wawancara di depan teman-teman kelasnya dengan bimbingan guru.

Penutup
1.      Siswa menyimpulkan materi tentang Wawancara dengan bimbingan guru
2.      Masing-masing siswa memberikan komentar tentang materi Wawancara ataupun mengomentari terhadap hasil wawancara teman-temannya secara sopan dan santun.
3.      Siswa mengerjakan tes tertulis mengenai ciri-ciri, hal-hal atau pertanyaan penting, dan langkah-langkah membuat Wawancara.
4.      Siswa diberikan tugas untuk membuat teks Wawancara dengan tokoh yang berbeda
5.      Siswa diberikan informasi tentang kegiatan minggu yang akan datang yaitu tentang ulangan harian
6.      Guru mengakhiri kegiatan belajar dengan memberikan pesan kepada siswa untuk tetap belajar.


H.   Penilaian
Bentuk dan Instrument penilaian
a.      Tes tulis bentuk uraian
Indikator  pencapaian kompetensi
Bentuk penilaian
Instrumen
·      Menyebutkan ciri-ciri wawancara dengan teliti dan benar
·      Menentukan hal-hal yang perlu dirumuskan sebelum wawancara secara cermat dan teliti
·      Mendiskusikan hasil teks wawancara dengan baik dan benar
Tes uraian
1.        Saha ngaran anu ngawawancara téh?
2.        Naon ngaran acara wawancara eta téh?
3.        Saha ngaran nu diwawancara téh, naon propésina?
4.        Tos sabaraha taun Bu Susi damel di kantin BPI?
5.        Bangbaluh naon nu dirandapan ku Bu Susi?
6.        Sabaraha penghasilan Bu Susi sadintenna?
7.        Naon nu dipidamel ku Bu Susi nalika kantin libur?
8.        Naha kungsi aya insiden di kantin Bu Susi? Insidén naon éta téh?
9.        Ti jam sabaraha dugi ka jam sabaraha Bu Susi damel di kantin?
10.    Upami aya pedagang lain, Bu Susi ngaraos kasaingan teu?



Kunci Jawaban:


  1. Ackmad Dandria Marzuki
  2. Taros-tumaros
  3. Bu Susi, Tukang jaga warung
  4. 16 Taun
  5. Lamun nuju ramé sok aya nu tara mayar
  6. 50 rebu
  7. Didamel di catering
  8. Kungsi, aya tawuran
  9. Jam genep dugi ka jam opat
  10. Henteu





b.      Tes Penilaian Keterampilan

Pek wawancara hiji tokoh di masarakat atawa idola hidep, tuluy catet hasil jeung lengkah-lengkah wawancarana pidangkeun di hareupeun babaturan kelas!

CONTO PENILAIAN KETERAMPILAN

NO
ASPEK PENILAIAN
BOBOT NILAI
SKOR
A
Penggunaan Bahasa
5-25

1
Pelafalan dan Intonasi

2
Pilihan kata, gaya bahasa, dan undak usuk bahasa

3
Struktur bahasa (Bentukan kata dan kalimat)

B
Organisasi dan Sistem Penyampaian
5-25

1
Kesusuaian pertanyaan dengan topik

2
Urutan uraian sistematis

C
Pemahaman Isi
5-25

1
Penguasaan isi

2
Penghayatan dan penjiwaan

D
Penampilan (Ekspresi)
5-25

1
Gesture (mimik dan gerak)

2
Kreasi, gaya, dan kelancara bicara (tutur)


                 
Sukabumi,  Juli 2017
Mengetahui:                                                                           Guru Mata Pelajaran,                       
Kepala Sekolah,                                                                    





No comments:

Post a Comment