Jawab sing bener!
36. hiji kagiatan tanya jawab, pikeun meunangkeun Informasi ti narasumber disebut. ...
37. Wawancara aya sabaraha rupa..
38. wawancara tanpa daptar patarosan anu terperinci disebut ...
39. tujuan wawancara nya eta ...
40. Wawancara kaasup kagiatan nyarita ... arah
41. Lambang pananda vokalisasi aksara Sunda Buhun kabehna aya ... siki
42. Rarangken atawa tanda vokalisasi anu ditulis di luhureun lambang aksara dasar jumlahna aya ... siki
43. Pamepet gunana pikeun ngarobah sora /a/ jadi sora ...
44. Panyuku gunana pikeun ngarobah sora /a/ jadi sora ...
45. Panghulu gunana pikeun ngarobah sora /a/ jadi sora ...
46. Aksara Sunda teh dirundaykeun tina aksara ...
47. Aksara Sunda kagolong kana aksara ...
1. Tarjamahan téh nyaéta karya hasil narjamahkeun tina basa séjén. Istilah séjén sok aya nu nyebut ... |
2. kagiatan narjamahkeun téh lian ti mertahankeun segi-segi séjénna, anu pangutamana téh dina segi basana (gaya basa, pilihan kecap, ungkara, jsté.) jeung kualitas .... |
3. Ajip Rosidi (kurang leuwih taun 80-an) kungsi midangkeun artikel nu nétélakeun yén tarjamahan téh kudu.... |
4. Narjamahkeun prosa mah itunganna... |
5.
Lengkah-lengkah nyieun tarjamahan: - nerjemahkeun luyu jeung kaidah-kaidahna - maca dina jero hate (maca ngilo) - paham kana alur carita (prosa)/eusi dina sajak (lancaran) - nyiapkeun teks anu rek ditarjamahkeun - mariksa hasil nerjemahkeun susun jadi lengkah anu bener ... |
6. Tarjamahan tina amis budi nyaeta: |
7. Tarjamahan tina amis daging nyaeta: |
8. Tarjamahan tina bengkok tikoro nyaeta ... |
9. Tarjamahan tina Agul ku payung butut nyaeta ... |
10. Tarjamahan Bentik curuk balas nunjuk nyaeta ... |
11. Sebutkeun ciri-ciri carita pondok, ... |
12. Carpon Kanyaah Kolot karangan... |
13. Sebutkeun Carpon karangan Ayat Rohaedi ... |
14. Nurutkeun Brooks dina Tarigan (1994:178), aya sabaraha rupa carita pondok téh .... |
15. short short story nyaéta carita pondok anu jumlah kecapna kurang ti …. Kecap. |
16. long short story nyaéta carpon anu jumlah kecapna di antara 5.000 nepi ka 10.000 kecap ... |
17. Kiwari muncul carita anu pohara pondokna, ukuranana mini, ukur saparagraf, nu disebut … |
18. Patali jeung carita rékaan atawa prosa fiksi, Robert Stanton (1965:11,25) nyebutkeun yen unsur intrinsik aya ... |
19. BABAD
LIMBANGAN Dina hiji poe kacaritakeun Aki Haruman, salah saurang tukang moro kapercayaan Prabu Siliwangi ti Karajaan Pajajaran, anjlog ka mumunggang gunung. Ari breh teh ninggal cahaya anu moncorong ti sisi walungan Cipancer. Horéng éta cahaya téh hiji putri nu keur mandi, anak Sunan Rumenggong nu ngawasa daérah Limbangan. Prabu Siliwangi méré ngaran ka éta gunung téh nyaéta gunung Haruman, kalawan gasik ngutus dua urang kapercayaanana nyaéta Gajah Manggala jeung Aria Gajah, keur ngalamar Nyi Putri. Tapi éta Putri nolak sabab Prabu Siliwangi teh tos gaduh istri langkung ratusan urang. Akhirna eta putri teh ngaleungit, tinggal seungitna wungkul nu kaangseu teh, akhirna éta tempat teh di ngaranan Buni Wangi. Ti lila éta Putri téh teu téga ningali kolotna sedih, Nya ahirna éta Putri nembongkeun wujud dirina di hiji imah nu kacida leutikna, akhirna éta tempat di sebut Kampung Sempil. Bakat ku dileukeunan diolo ku Sunan Rumenggong, akhirna éta Putri teh daék di tikah ku Prabu Siliwangi. Saenggeus sapuluh taun, gaduh putra nyaeta Basudewa jeung Liman Sanjaya. Duanana digedékeun di Limbangan. Saeunggeus sawawa umurna basudewa jeung Raja Limbangan, Liman Sajaya ngawasa dayeuh luhur. .... Palaku utama dina éta carita téh nya éta …. |
20. BABAD
LIMBANGAN Dina hiji poe kacaritakeun Aki Haruman, salah saurang tukang moro kapercayaan Prabu Siliwangi ti Karajaan Pajajaran, anjlog ka mumunggang gunung. Ari breh teh ninggal cahaya anu moncorong ti sisi walungan Cipancer. Horéng éta cahaya téh hiji putri nu keur mandi, anak Sunan Rumenggong nu ngawasa daérah Limbangan. Prabu Siliwangi méré ngaran ka éta gunung téh nyaéta gunung Haruman, kalawan gasik ngutus dua urang kapercayaanana nyaéta Gajah Manggala jeung Aria Gajah, keur ngalamar Nyi Putri. Tapi éta Putri nolak sabab Prabu Siliwangi teh tos gaduh istri langkung ratusan urang. Akhirna eta putri teh ngaleungit, tinggal seungitna wungkul nu kaangseu teh, akhirna éta tempat teh di ngaranan Buni Wangi. Ti lila éta Putri téh teu téga ningali kolotna sedih, Nya ahirna éta Putri nembongkeun wujud dirina di hiji imah nu kacida leutikna, akhirna éta tempat di sebut Kampung Sempil. Bakat ku dileukeunan diolo ku Sunan Rumenggong, akhirna éta Putri teh daék di tikah ku Prabu Siliwangi. Saenggeus sapuluh taun, gaduh putra nyaeta Basudewa jeung Liman Sanjaya. Duanana digedékeun di Limbangan. Saeunggeus sawawa umurna basudewa jeung Raja Limbangan, Liman Sajaya ngawasa dayeuh luhur. .... Carita Babad Limbangan téh nyaritakeun Karajaan … |
21. carita nu patali jeung hiji patempatan atawa ilaharna mah karajaan nu dipercaya minangka sajarah di sebut ... |
22. BABAD SUMEDANG ... Dina hiji waktu, Prabu Geusan Ulun nu kawéntar cerdas téh angkat ka Demak. Samulihna tolab élmu agama ti Demak, Prabu Geusan Ulun teu langsung ka Karajaan Sumedang Larang, nanging sindang heula ka Cirebon, ngaluuhan pangangkir Raja Cirebon. Maksan Raja Cirebon ngangkir Prabu Geusan Ulun seja ngaderes élmuning agama. Margi Raja Cirebon kataji ku kajembaran élmuning agama Prabu Geusan Ulun. Nalika Prabu Geusan Ulun aya, di Karajaan Cirebon, kaleresan patepang sareng Permaisuri Raja Cirebon. Kalayan paréntah Raja, permaisuri kedah ngawulaan prabu Geusan Ulun. Éta permaisuri téh teu ku hanteu bet aya pikir ka dua leutik ka Prabu Geusan Ulun. Bakating ku kacida bogohna, éta permaisuri téh ngancam ka Prabu Geusan Ulun. Ningali galagat permaisuri kaya kitu téh teu pati diropéa mimitina mah. Dilayanan gé bakal moal pihadéeun, sarta bakal ngadatangkeun bencana sarta aib karajaan. Ari permaisuri, ngarasa kapalayna diapilainkeun téh kalah ka malik ngancam ka Prabu Geusan Ulun. Permaisuri rék nilasan pati dirina mun kapalayna teu kabiruyungan. ..... Anu ngancam Prabu Geusan Ulun teh... |
23. BABAD
SUMEDANG ... Dina hiji waktu, Prabu Geusan Ulun nu kawéntar cerdas téh angkat ka Demak. Samulihna tolab élmu agama ti Demak, Prabu Geusan Ulun teu langsung ka Karajaan Sumedang Larang, nanging sindang heula ka Cirebon, ngaluuhan pangangkir Raja Cirebon. Maksan Raja Cirebon ngangkir Prabu Geusan Ulun seja ngaderes élmuning agama. Margi Raja Cirebon kataji ku kajembaran élmuning agama Prabu Geusan Ulun. Nalika Prabu Geusan Ulun aya, di Karajaan Cirebon, kaleresan patepang sareng Permaisuri Raja Cirebon. Kalayan paréntah Raja, permaisuri kedah ngawulaan prabu Geusan Ulun. Éta permaisuri téh teu ku hanteu bet aya pikir ka dua leutik ka Prabu Geusan Ulun. Bakating ku kacida bogohna, éta permaisuri téh ngancam ka Prabu Geusan Ulun. Ningali galagat permaisuri kaya kitu téh teu pati diropéa mimitina mah. Dilayanan gé bakal moal pihadéeun, sarta bakal ngadatangkeun bencana sarta aib karajaan. Ari permaisuri, ngarasa kapalayna diapilainkeun téh kalah ka malik ngancam ka Prabu Geusan Ulun. Permaisuri rék nilasan pati dirina mun kapalayna teu kabiruyungan. ..... Aya pikir kadua leutik maksudna.... |
24. kabiruyungan maksudna.... |
25. BABAD
SUMEDANG ... Dina hiji waktu, Prabu Geusan Ulun nu kawéntar cerdas téh angkat ka Demak. Samulihna tolab élmu agama ti Demak, Prabu Geusan Ulun teu langsung ka Karajaan Sumedang Larang, nanging sindang heula ka Cirebon, ngaluuhan pangangkir Raja Cirebon. Maksan Raja Cirebon ngangkir Prabu Geusan Ulun seja ngaderes élmuning agama. Margi Raja Cirebon kataji ku kajembaran élmuning agama Prabu Geusan Ulun. Nalika Prabu Geusan Ulun aya, di Karajaan Cirebon, kaleresan patepang sareng Permaisuri Raja Cirebon. Kalayan paréntah Raja, permaisuri kedah ngawulaan prabu Geusan Ulun. Éta permaisuri téh teu ku hanteu bet aya pikir ka dua leutik ka Prabu Geusan Ulun. Bakating ku kacida bogohna, éta permaisuri téh ngancam ka Prabu Geusan Ulun. Ningali galagat permaisuri kaya kitu téh teu pati diropéa mimitina mah. Dilayanan gé bakal moal pihadéeun, sarta bakal ngadatangkeun bencana sarta aib karajaan. Ari permaisuri, ngarasa kapalayna diapilainkeun téh kalah ka malik ngancam ka Prabu Geusan Ulun. Permaisuri rék nilasan pati dirina mun kapalayna teu kabiruyungan. ..... Prabu Geusan Ulun teh ti karajaan .... - nerjemahkeun luyu jeung kaidah-kaidahna - maca dina jero hate (maca ngilo) - paham kana alur carita (prosa)/eusi dina sajak (lancaran) - nyiapkeun teks anu rek ditarjamahkeun - mariksa hasil nerjemahkeun 26. lengkah anu bener ... |
27. long short story nyaéta carpon anu jumlah kecapna di antara ... nepi ka .... kecap ... |
28. Kiwari muncul carita anu pohara pondokna, ukuranana mini, ukur saparagraf, nu disebut … |
29. Patali jeung carita rékaan atawa prosa fiksi, Robert Stanton (1965:11,25) nyebutkeun yen unsur intrinsik aya ... |
30. anu ngadadasaran ayana carita sarta jadi pamiangan pangarang dina midangkeun karya rékaan anu diciptana (Aminuddin, 2002:107-108) disebut ... |
31. carita rékaan (fiksi) tina tingkah laku manusa anu nyaritakeun kahirupan masarakat atawa manusa sapopoé anu méré kesan lir enya-enya kajadian. Eusina biasana teu leupas tina ajén atikan jeung moral pikeun pieunteungeun atawa picontoeun hususna anu macana disebut… |
32. carita nu patali jeung hiji patempatan atawa ilaharna mah karajaan nu dipercaya minangka sajarah di sebut ... |
33. BABAD SUMEDANG ... Dina hiji waktu, Prabu Geusan Ulun nu kawéntar cerdas téh angkat ka Demak. Samulihna tolab élmu agama ti Demak, Prabu Geusan Ulun teu langsung ka Karajaan Sumedang Larang, nanging sindang heula ka Cirebon, ngaluuhan pangangkir Raja Cirebon. Maksan Raja Cirebon ngangkir Prabu Geusan Ulun seja ngaderes élmuning agama. Margi Raja Cirebon kataji ku kajembaran élmuning agama Prabu Geusan Ulun. Nalika Prabu Geusan Ulun aya, di Karajaan Cirebon, kaleresan patepang sareng Permaisuri Raja Cirebon. Kalayan paréntah Raja, permaisuri kedah ngawulaan prabu Geusan Ulun. Éta permaisuri téh teu ku hanteu bet aya pikir ka dua leutik ka Prabu Geusan Ulun. Bakating ku kacida bogohna, éta permaisuri téh ngancam ka Prabu Geusan Ulun. Ningali galagat permaisuri kaya kitu téh teu pati diropéa mimitina mah. Dilayanan gé bakal moal pihadéeun, sarta bakal ngadatangkeun bencana sarta aib karajaan. Ari permaisuri, ngarasa kapalayna diapilainkeun téh kalah ka malik ngancam ka Prabu Geusan Ulun. Permaisuri rék nilasan pati dirina mun kapalayna teu kabiruyungan. ..... Anu ngancam Prabu Geusan Ulun teh... |
34. BABAD
SUMEDANG ... Dina hiji waktu, Prabu Geusan Ulun nu kawéntar cerdas téh angkat ka Demak. Samulihna tolab élmu agama ti Demak, Prabu Geusan Ulun teu langsung ka Karajaan Sumedang Larang, nanging sindang heula ka Cirebon, ngaluuhan pangangkir Raja Cirebon. Maksan Raja Cirebon ngangkir Prabu Geusan Ulun seja ngaderes élmuning agama. Margi Raja Cirebon kataji ku kajembaran élmuning agama Prabu Geusan Ulun. Nalika Prabu Geusan Ulun aya, di Karajaan Cirebon, kaleresan patepang sareng Permaisuri Raja Cirebon. Kalayan paréntah Raja, permaisuri kedah ngawulaan prabu Geusan Ulun. Éta permaisuri téh teu ku hanteu bet aya pikir ka dua leutik ka Prabu Geusan Ulun. Bakating ku kacida bogohna, éta permaisuri téh ngancam ka Prabu Geusan Ulun. Ningali galagat permaisuri kaya kitu téh teu pati diropéa mimitina mah. Dilayanan gé bakal moal pihadéeun, sarta bakal ngadatangkeun bencana sarta aib karajaan. Ari permaisuri, ngarasa kapalayna diapilainkeun téh kalah ka malik ngancam ka Prabu Geusan Ulun. Permaisuri rék nilasan pati dirina mun kapalayna teu kabiruyungan. ..... Aya pikir kadua leutik maksudna.... |
kabiruyungan maksudna.... |
35. BABAD
SUMEDANG ... Dina hiji waktu, Prabu Geusan Ulun nu kawéntar cerdas téh angkat ka Demak. Samulihna tolab élmu agama ti Demak, Prabu Geusan Ulun teu langsung ka Karajaan Sumedang Larang, nanging sindang heula ka Cirebon, ngaluuhan pangangkir Raja Cirebon. Maksan Raja Cirebon ngangkir Prabu Geusan Ulun seja ngaderes élmuning agama. Margi Raja Cirebon kataji ku kajembaran élmuning agama Prabu Geusan Ulun. Nalika Prabu Geusan Ulun aya, di Karajaan Cirebon, kaleresan patepang sareng Permaisuri Raja Cirebon. Kalayan paréntah Raja, permaisuri kedah ngawulaan prabu Geusan Ulun. Éta permaisuri téh teu ku hanteu bet aya pikir ka dua leutik ka Prabu Geusan Ulun. Bakating ku kacida bogohna, éta permaisuri téh ngancam ka Prabu Geusan Ulun. Ningali galagat permaisuri kaya kitu téh teu pati diropéa mimitina mah. Dilayanan gé bakal moal pihadéeun, sarta bakal ngadatangkeun bencana sarta aib karajaan. Ari permaisuri, ngarasa kapalayna diapilainkeun téh kalah ka malik ngancam ka Prabu Geusan Ulun. Permaisuri rék nilasan pati dirina mun kapalayna teu kabiruyungan. ..... Prabu Geusan Ulun teh ti karajaan .... |
37. Wawancara aya sabaraha rupa..
38. wawancara tanpa daptar patarosan anu terperinci disebut ...
39. tujuan wawancara nya eta ...
40. Wawancara kaasup kagiatan nyarita ... arah
41. Lambang pananda vokalisasi aksara Sunda Buhun kabehna aya ... siki
42. Rarangken atawa tanda vokalisasi anu ditulis di luhureun lambang aksara dasar jumlahna aya ... siki
43. Pamepet gunana pikeun ngarobah sora /a/ jadi sora ...
44. Panyuku gunana pikeun ngarobah sora /a/ jadi sora ...
45. Panghulu gunana pikeun ngarobah sora /a/ jadi sora ...
46. Aksara Sunda teh dirundaykeun tina aksara ...
47. Aksara Sunda kagolong kana aksara ...
48. Atah Anjang hartina ... |
49. Beurat Birit hartina .... |
50. Epes Meer hartina .... |
51. Getas Harupateun hartina ... |
52. Hawara Biwir artina ... |
53. Laer Gado hartina ... |
54. Ngeplek Jawer hartina .... |
55. Cikaracak ninggang batu laun-laun jadi legok hartina ... |
56. Mindingan beungeut ku saweuy hartina ... |
57. Neukteuk curuk dina pingping hartina ... |
58. Pupulur memeh mantun hartina .. |
59. Pakeman basa anu ungkarana jeung hartina geus matok ungkarana parondok disebut.... |
60. Pakeman basa anu ungkarana jeung hartina geus matok ungkarana paranjang disebut.... |
61. tarjamahan tina Wiwirang di kolong catang .... |
No comments:
Post a Comment